Barbara Mroczkowska
Klub Radnych PO
Dotyczy: przeniesienia przystanku autobusowego przy ul. Krasińskiego
Zgodnie z §13 ust. 4 i 6 regulaminu rady miejskiej Leszna stanowiącego załącznik nr 4 do statutu Leszna składam wniosek w sprawie: przeniesienia w inne miejsce przystanku autobusowego przy ul. Karsińskiego. Mając na uwadze dobro mieszkańców miasta, a szczególności ich bezpieczeństwo niniejszym w trybie interpelacji składam wniosek o przeniesienie przystanku autobusowego przy ul. Karsińskiego o 200 m bliżej do zbiegu z ulicą Plac Metziga. Aktualnie stoi tam od miesiąca ponownie uruchomiony kiosk butik z bielizną damską . Skwer jest na tyle duży, że jest możliwość wyznaczenia miejsca na zatokę autobusową i postawienie wiaty przystankowej. Dotychczasowe miejsce jest uciążliwe, mało schludne. Brak jest zadaszenia, nie ma miejsc do siedzenia. W dni deszczowe oczekujący na autobus oblewani są wodą z kałuż, w które wjeżdżają samochody. Interpelacje składam już po raz drugi, w odpowiedzi mieszkańcy dowiedzieli się, że wersja przeniesienia przystanku będzie rozpatrywana jednak dotychczas nie została rozpatrzona. Licznie zgłaszane uwagi i skargi mieszkańców co do fatalnego usytuowania przystanku w tym miejscu wskazują na konieczność niezwłocznego zajęcia stanowiskaw tej sprawie. Wnioskuję o odpowiedź w tej sprawie na piśmie. Załącznik- zdjęcia szt. 4
Barbara Mroczkowska
Klub Radnych PO
Dotyczy: kosztów i skutków zmian ustawy o systemie oświaty w Lesznie
Zgodnie z §13 ust. 4 i 6 Regulaminu Rady Miejskiej Leszna stanowiącego załącznik nr 4 do Statutu Leszna składam interpelację – zapytanie w sprawie: kosztów i skutków zmian ustawy
o systemie oświaty w Lesznie
W przyjętej 29 grudnia br. ustawie o zmianie ustawy o systemie oświaty jednym z najważniejszych założeń jest zniesienie obowiązku szkolnego dla dzieci w wieku lat 6. Ustawa ta była procedowana bez szerokich konsultacji społecznych i bez przedstawienia wyliczeń jakie koszty takich zmian poniosą samorządy. Wobec takiego procedowania ustawy swoje zaniepokojenie dla trybu wprowadzenia zmian wyraziła Komisja Edukacji Związku Miast Polskich. W związku z bezpośrednimi konsekwencjami tych zmian dla miasta Leszna zwracam się z prośbą o przedstawienie skutków finansowych tego rozwiązania dla naszej gminy. W szczególności proszę oinformację:
--
Kazimierz Jęcz
Klub Radnych PIS
– w sprawie przeznaczenia niezbędnych środków finansowych z „wolnych środków” 2015 roku. Na docelowe opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowej kompleksu boisk i niezbędnych urządzeń sportowych dla uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Lesznie. Jako I etap pod realizację docelową zagospodarowania terenu sportowego, który na dzień dzisiejszy przypomina raczej łąkę, a nie teren sportowy. Docelową realizację wykonawczą przedmiotowego zadania jako II etapu proponuję ze środków finansowych budżetu Miasta na rok 2017. Nie musze chyba więcej uzasadniać tego problemu z jakim borykają się na co dzień przede wszystkich bardzo liczni uczniowie tej szkoły. Proszę o pisemną odpowiedź na moją interpelację.
--
Stefania Ratjczak
Klub Radnych PIS
Składam interpelację o podjecie działań zmierzających do utworzenia miejsc parkingowych tylko dla kobiet
w ciąży i matek z małymi dziećmi, przy urzędach należących do miasta, szpitala i przychodniach.
Zwracam się prośbą o podanie kwoty, jaka zostanie zmniejszona dla miasta Leszna, w związku z planowanym
zwiększeniem kwoty wolnej od podatku.
--
Michał Skrzypczak
Klub Radnych PL 18
Interpelacja w sprawie zamontowanych na ul. Kąkolewskiej słupków przeszkodowych typu U-5 b + C 9.
Jadąc ul. Kąkolewską od ronda Grzybowo w kierunku centrum miasta zamontowane są słupki przeszkodowe. Generalnie wg powszechnie dostępnej wiedzy umieszcza się je od strony nadjeżdżających pojazdów na skrajnych częściach: azylów dla pieszych, wysepek przystankowych, wysepek kanalizujących ruch wyodrębnionych z jezdni krawężnikami oraz w miejscach, gdzie rozpoczyna się pas dzielący jezdnie. Miejsce, o którym mowa raczej nie spełnia tych warunków.
W moim, jak i wielu innych kierowców przekonaniu stwierdzam, że to rozwiązanie jest niebezpieczne, dochodzi tam dość często do rozjechania tych słupków. Po ich rozjechaniu miejsce to staje się jeszcze bardziej niebezpieczne, zwłaszcza w warunkach ograniczonej widoczności. Pragnę również dodać, że projekt przebudowy ul. Kąkolewskiej oprócz zamontowania tam słupków przeszkodowych zakładał również zamontowanie progów zwalniających i odpowiedniego oznakowania pionowego – m.in. znak ograniczenia prędkości do km/h, których nie ma. W związku z powyższym chciałbym zapytać:
Leczę na rozważną analizę sensowności tego rozwiązania.