Interpelacje radnych Rady Miejskiej Leszna złożone na 43 Sesji Rady Miejskiej Leszna 28 grudnia 2017 r.

Drukuj
Opublikowano Biuro Rady JP

Interpelacja radnego Damiana Szymczaka

Chodnik przy ul. Królowej Jadwigi

Damian Szymczak z Klubu Radnych PiS prosił o remont chodnika przy ulicy Królowej Jadwigi – Panie Prezydencie! Panie Przewodniczący! Szanowni Państwo! Pierwsza dotyczy, no uważam tego nieszczęsnego chodnika przy ul. Królowej Jadwigi, oczywiście nie po stronie tego placu, gdzie jest galeria, czy miejmy nadzieję, że będzie galeria, ale w każdym razie nie po stronie tego placu, tylko po drugiej, po prostu wzdłuż budynków. No w niektórych miejscach ładnie jest zrobione, ale wydaje mi się, że to przez prywatne podmioty. Natomiast no w wielu miejscach po prostu, no jest w bardzo, bardzo

kiepskim stanie i ten chodnik się po prostu aż prosi o to, żeby go wyremontować, żeby go naprawić.  

Odpowiedź na interpelację radnego Damiana Szymczaka udzielił Dominik Kaźmierczak, kierownik Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji, który zapewnił, że zadanie zostanie zrealizowane w ramach bieżących napraw Panie Przewodniczący! Panie Prezydencie! Szanowni Państwo! Odpowiadając na interpelację Pana Radnego Damiana Szymczaka uprzejmie informuję, że remont chodnika przy ul. Królowej Jadwigi zostaje wpisany do listy potrzeb i zostanie w ramach bieżących napraw chodników zrealizowany.

Interpelacja radnego Damiana Szymczaka

Osłona przed kałużami

Damian Szymczak z Klubu Radnych PiS apelował także w sprawie zamontowania osłony przed kałużami w pobliżu wiaduktu – Już kiedyś, chyba bodaj 2 lata temu o to pytałem. Mamy naszą drogę nr 12. No być może niepotrzebna ta interpelacja, być może to będzie zrobione przy okazji przebudowy, ale na wszelki wypadekwarto tez o to się „pobić”. Otóż mamy drogę nr 12 przed, dojeżdżamy do świateł przed wiaduktem. Po prawej stronie mamy takie zwężenie do chodnika, dosłownie tam jest nie wiem z 0,5 metra w pewnym momencie do chodnika. No i tutaj po prostu moi sąsiedzi już od jakiegoś czasu mnie nagadują, ponieważ kiedy tam się chodzi po deszczu, tam zalegają kałuże na tej drodze i po prostu przejeżdżające samochody chlapią ludzi, oblewają ludzi, dzieci przede wszystkim, które chodzą do szkół. To jest naprawdę gdzieś tam mówię metr od tej drogi w pewnym momencie. I chodzi o to, żeby wybudować po prostu taką osłonę, taka osłona jak jest np. na ul. Zygmunta Starego, która by odgrodziła jezdnię od drogi tak, aby chlapiąca woda zatrzymywała się na tym, a nie ochlapywała ludzi.  

Odpowiedź na interpelację radnego Damiana Szymczaka udzielił Dominik Kaźmierczak, kierownik Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji, który poinformował, że ewentualna montaż osłon przed kałużami będzie mogła być zrealizowana dopiero po zakończeniu remontu nawierzchni i chodników W roku 2018 rzeczywiście rozpoczną się roboty budowlane z przebudową drogi krajowej 

nr 12 w granicach miasta Leszna. Miasto Leszno otrzymało na to dofinansowanie ze środków unijnych. W ramach tego zadania jest także przebudowa al. Jana Pawła II. Być może skuteczne odprowadzenie wód opadowych zostanie już osiągnięte przez samą przebudowę nawierzchni i odpowiednio przez korektę niwelety. Natomiast ewentualny montaż osłon będzie mógł być zrealizowany po skończeniu robót nawierzchniowych, związanych z jezdnią i chodników, gdyż wcześniej jest to nieuzasadnione ekonomicznie.

Interpelacja radnego Krystiana Maćkowiaka

Co z projektem Poznańskiej Kolei Metropolitalnej?

Krystian Maćkowiak z Klubu Radnych PO pytał o skutki wyłączenia Miasta Leszna z projektu Poznańskiej Kolei Metropolitalnej Panie Prezydencie! Panie Przewodniczący! Szanowni Państwo! Kilka tygodni temu Marszałek Województwa Wielkopolskiego ogłosił projekt funkcjonowania Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. W tym programie nie znalazło się miasto Leszno. Najbliższa stacja na tym kierunku to Kościan. W związku z tym mam pytania, czy w Urzędzie Miasta przeanalizowano ewentualne skutki wyłączenia Leszna z tego projektu, a jeżeli tak, to jakie wysnuto wnioski i jakie podjęto działania w tym zakresie?

Odpowiedź na interpelację radnego Krystiana Maćkowiaka udzielił Dominik Kaźmierczak, kierownik Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji, który poinformował, że nie ma możliwości wydłużenia tras pociągów Kolei Metropolitalnej 

Panie Przewodniczący! Panie Prezydencie! Szanowni Państwo! Urząd Miasta Leszna od początku powstania tej siatki połączeń wchodzących w skład Poznańskiej Kolei Metropolitarnej podjął działania w sprawie wydłużenia zasięgu biletu metropolitarnego o stację Leszno. Wystosowano pismo do Marszałka Województwa Wielkopolskiego, pisma właściwie, a nie pismo. W korespondencji przedstawiono naszym zdaniem mocne argumenty, dotyczące znaczenia stacji Leszno. Jest to skrzyżowanie linii kolejowej E59 z linią kolejową 14 oraz duże potoki ruchu pasażerskiego z roczną odprawą w przedziale od 1 do 2 mln pasażerów. Stacja Leszno jest też naturalnym węzłem przesiadkowym, tutaj argumenty przedstawiano w pismach, z uwagi na geograficzne położenie. W odpowiedzi otrzymanej od Pana Wojciecha Jankowiaka Wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego otrzymaliśmy odpowiedź, że nie ma możliwości wydłużenia tras pociągów PKM do Leszna.
W zamian tego otrzymaliśmy obietnicę zwiększenia w rozkładzie na rok 2018 liczby pociągów regionalnych o jedną parę pociągów. Dziękuję.

Pan Prezydent Łukasz Borowiak nadmienił, że Urząd Miasta Leszna od kilku miesięcy prowadził w tej sprawie korespondencję z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Niestety pomimo tego samorząd województwa wielkopolskiego nie zajął w tej sprawie stanowiska – Panie Przewodniczący! Wysoka Rado! Ja bym chciał dopowiedzieć, ponieważ naprawdę przez wiele miesięcy prowadziliśmy korespondencję z Urzędem Marszałkowskim i jeżeli sobie dobrze przypominam i się nie mylę, to w marcu na moją prośbę przyjęliśmy także stanowisko w tej sprawie, które skierowaliśmy bezpośrednio do Zarządu Województwa Wielkopolskiego. No niestety Zarząd Województwa Wielkopolskiego odniósł nie odniósł się do naszego stanowiska. Myśmy wtedy podejmowali taką uchwałę intencyjną, aby dokonano zmiany. Naprawdę staraliśmy się różnymi kanałami, rożnymi działaniami przekonać Zarząd Województwa Wielkopolskiego do zmiany swoich planów. Doszło do sytuacji takiej, że niestety i głos prezydenta i głos radnych, który został przyjęty dokładnie 31 sierpnia 2017 roku na podstawie uchwały nie został uwzględniony, nad czym ubolewam, ale jedno jest, szanowni Państwo pewne, trwa modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Poznań – Wrocław. Tu też walczymy 

o powrót jakby połączenia bezpośredniego Leszno – Warszawa. Udało nam się naprawdę po długiej batalii przywrócić w przyszłym roku, czy za dwa lata linię kolejową Leszno – Głogów. Przed nami naprawdę dużo takich przedsięwzięć kolejowych. Robimy co możemy, ale z przykrością przyjęliśmy informację Panie Radny, że i głos Rady i głos prezydenta nie został uwzględniony przez władze województwa wielkopolskiego.     

Interpelacja radnego Krystiana Maćkowiaka

Rondo Roszarnia

Krystian Maćkowiak z Klubu Radnych PO interweniował także w sprawie Ronda Roszarnia – Kilka lat temu Rondo Roszarnia zostało mocno zdegradowane przez transporty ciężkiego sprzętu, które dostarczały elementy elektrowni wiatrowych. Ponoć miasto otrzymało za szkody 100 tys. zł. Minęło kilka lat i nadal nic tam się nie poprawiło. W czasie deszczu rondo jest zalewane i już myślę, że niedługo przyjdą niskie temperatury i mogą być, jak co roku oblodzenia, które spowodują pewne niebezpieczeństwo w tej strefie, zarówno dla samochodów jak i dla pieszych i rowerzystów, którzy tam licznie uczęszczają po tym trakcie pieszo-jezdnym oraz przemieszczają się w stronę targowiska. To już jest druga interpelacja w ostatnich latach. Ostatnio dostarczyłem obfitą dokumentację fotograficzną i mam pytanie, dlaczego nic w tym zakresie się nie dzieje? Dziękuję bardzo.

Odpowiedź na interpelację radnego Krystiana Maćkowiaka udzielił Dominik Kaźmierczak, kierownik Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji, który zapewnił, że zadanie zostanie zrealizowane w ramach przebudowy drogi krajowej nr 12 Będzie się działo ku temu, gdyż Rondo Roszarnia jest również w tym ciągu co al. Jana Pawła II, czyli w drodze krajowej nr 12. Miasto Leszno na to dostało dofinansowanie, o czym dobrze Państwo Radni wiecie i również korekta nawierzchni, czy remont nawierzchni tego ronda jest w zakresie projektu drogi krajowej nr 12, więc wcześniejsze działania nie są ekonomicznie uzasadnione.   

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz sie wiecej.

EU Cookie Directive Module Information